יום שלישי, 27 ביולי 2010

מסיבה פתוחה מול מסיבה סגורה – מה עדיף?


נניח שהוזמנתם לשתי מסיבות שנערכות באותו ערב.
המסיבה הראשונה פתוחה לכולם, כל אחד יכול להצטרף ולכן גם יש המון אנשים. הכל שם פתוח ונגיש, ובשער הכניסה - אתה רואה את כל מי שנמצא שם.
המסיבה השנייה היא סגורה, רק לבעלי הזמנות. רק אם קיבלת הזמנה תוכל להצטרף, או להזמין מישהו מחבריך. אין לך מושג מי נמצא במסיבה.
לאיזו מסיבה תלך?
אם אתה צעיר, הרפתקן – יכול להיות שלמסיבה הראשונה יש יותר סיכויים להצלחה. אם אתה קצת יותר מבוגר ורוצה להרגיש יותר מיוחד, ודאי תלך למסיבה השנייה.
דו"ח של SecondMarket, חברה שמוכרת מניות של חברות לפני שהן מנפיקות מגלה את חמשת החברות שהמניות שלהן הכי מבוקשות לרכישה פרטית (לא דרך הנפקה): Groupon, Gilt Groupe, Pandora, Zynga ו-TechCrunch.

השתיים הראשונות מייצגות אותה תועלת: סוג של רכישה קבוצתית.
רק בעוד שGroupon מאפשרת לך לקבל קופונים יומיים להנחה ברכישה (שמתממשת רק אם מספיק אנשים מנצלים את ההנחה הזו..), הרי שGilt Groupe מאפשרת קנייה בזול של מותגי אופנה מובילים, כאשר משך הרכישה מוגבל מרגע ההצעה – ועד למשך של 36 שעות בלבד.
Groupon היא המסיבה הפתוחה, וGilt Groupe היא הסגורה למוזמנים בלבד. כרגע, כפי שאפשר לראות יש ביקוש רב יותר למניות של Gilt Groupe. אבל נתון חשוב הוא לעתים איכות כח הקנייה שאתה מרכז והמוכנות שלו לבצע את הקנייה. בעוד Groupon שולחת קופוני הנחה לכלל העשירונים, כנראה שהקהל של Gilt Groupe הוא איכותי יותר ולכן בעיניי גם מעניין יותר.
כך או כך, מעניין לראות ששתי החברות שמניותיהן מבוקשות לרכישה (זה רק מי שלא עשה עדיין גיוס של כסף ולכן חברות כמו Twitter או Foursquare לא נמצאות שם) – מציעות קונספט דומה.

אין תגובות: