יום ראשון, 18 ביולי 2010

טעיתי בהימור שלי- אבל..


זה מה שכתבתי לפני מסיבת העיתונאים של APPLE:
"אם מחר במסיבת העיתונאים (יום שישי אחה"צ) אכן Apple לא תודיע Recall כפי שנטען באתרים, היא עומדת לחוות משבר תקשורתי קשה שכנראה לא חוותה מעולם, ועלולה לשם כאן מחיר כבד מאוד בתדמית לא טובה ש'תלכלך' את המותג הכ"כ אהוד על הצרכנים ושמשדר ממשק מותאים למשתמש ואמינות של מכשירים.
זה יבוא לידי ביטוי במכירות, במחיר מנייה ובבעייה שאח"כ יעלה סכום גדול יותר לתקן אותה. משבר 'הסיליקון בחלב' של אפל יכול לפגוע בה בצורה משמעותית, אולי יותר ממה שסטיב ג'ובס חושב."
____________________________________________________________________________________
ומה קרה בפועל?
סטיב ג'ובס הבין שיש כאן בעייה גדולה מכדי להתעלם ממנה: למרות שלטענתו בעיית האנטנה איננה ייחודית רק לIPHONE, הוא החליט לחלק לכל הלקוחות שלו כיסוי למכשיר שאמור למנוע את הבעייה.
נקודה ראשונה - אם אין בעייה, למה לחלק בחינם כיסוי? (בכל זאת עולה כסף..)
נקודה שנייה - פעם ראשונה ששמעתי שסטיב ג'ובס טוען שאין לו משהו ייחודי..
נקודה שלישית - בשביל למנוע את משבר הסיליקון של APPLE (ע"ע משבר הסיליקון בחלב של תנובה), ג'ובס פותר אותו ע"י כיסוי סיליקון. הפתרון הזה מעיד שיש בעייה אבל יכול להיתפס כפתרון לא מספק.

יש לי תחושה שהסאגה הזו עדיין לא הסתיימה, שהמנייה של APPLE קצת תאבד גובה, שהמכירות קצת ייפגעו ושAPPLE תיאלץ לבצע משהו יותר דרמטי מחלוקת כיסויי סיליקון.
כך או כך, APPLE בחרה להתייחס ולא להתעלם - וזה כבר חדשות טובות.
לגבי ההמשך - הכל תלוי בAPPLE שתוכל לקבוע האם המשבר הזה יסתיים בפגיעה במותג (התעלמות מהבעיות) או בחיזוקו (תיקון גורף של כל המכשירים ישמר את התפיסה של החברה כדואגת לצרכנים).

יריב לבסקי
משנה למנכ"ל
דורי מדיה ספייק

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ניתוח נכון - אפל תהיה חייבת להתעשת

צ'כי אמר/ה...

Apple הרוויחה ובגדול - המשבר לא כזה משמעותי, והמנהלים שלה ייזכרו שלא לעולם חוסן..יעזור להם להפיק מסקנות ולהשתפר.
אגב, עדיף תקלה במכשיר ה50 מיליון של אייפון ולא במכשירים הראשונים של IPAD שנמכרים

אנונימי אמר/ה...

מעניין

אסף הוכמן אמר/ה...

ג'ובס עדיין אמר שאפשר להחזיר את האייפונים ולקבל החזר כספי. זה לא recall אבל זה סוג של לקיחת אחריות.