יריב לבסקי משרבט רעיונות ומחשבות בנושאי שיווק דיגיטלי, טכנולוגיה ושיווק
יום שישי, 20 באוגוסט 2010
הקופונים חוזרים לאופנה
Groupon (שמחק מלים על Group וCoupon) מחוללת מיני מהפיכה כאשר היא מצליחה לשלב בין הקופונים שלב פעם, לאינטרנט המודרני ולרשתות חברתיות.
החברה מציעה למי שנרשם קופונים לרכישה בחנויות ועסקים (בעיקר מקומיים) לאחר הרשמה באתר אינטרנט. חדשני? לא בטוח. עובד? ועוד איך! החברה מוכרת / מחלקת קופונים עם הנחה שבאה לידי ביטוי רק אם יש מספיק אנשים שרוכשים / משתמשים בקופון.
בשבוע האחרון החברה שלחה קופון של 25$ מתנה למי שרוכש מעל ל50$ (גם אני קבלתי במייל - אני רשום לשרות). מסתבר שיותר מ300,000 לקוחות רכשו את הקופון של Groupon. כלומר במונחי מחזור רכישות, החברה הצליחה לייצר 25$ כפול 300,000 שזה 7.5 מיליון דולר. ההנחה בשוק היא שהמודל שלהם הוא ש50% מההנחה הם שומרים לעצמם - כלומר 2.75 מיליון דולר רווח רק מהמהלך הזה: למכור קופון של 50$ לGAP במחיר של 25$.
Groupon זכתה לא מזמן להערכת שווי של 1.2 מיליארד דולר מקרנות הון סיכון, נתון מדהים בעיניי. מיהו הלקוח הממוצע של החברה? רווקה אמריקאית מעל גיל 35 שעובדת במשרה מלאה. (לנתונים המלאים)
יש עכשיו דור חדש של חברות סטרטאפ שמציגות מודלים עסקיים מבוססי הכנסות ולא רק מפרסום, Groupon היא ללא ספק אחת מהן.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
2 תגובות:
אחלה מודל עסקי
שוה להרחיב על עוד חברות דומות - שלא כולנו מכירים
הוסף רשומת תגובה