יום שני, 16 באוגוסט 2010

שוק התוכן מתעורר: הולו עומד להנפיק


כתבתי כאן המון על HULU:
http://tech-mar.blogspot.com/search/label/Hulu

כולל מה HULU צריכים לעשות בדרך להנפקה בבורסה..
ואכן מסתבר (לפי NYT) שהאתר מתכנן הנפקה בשווי 2 מיליארד דולר!

התזמון הוא מעולה: HULU השיק מודל צפייה בתשלום אך הזמן הקצר שהמודל קיים עדיין לא מאפשר לדעת האם המודל מצליח או לא: ולכן זהו התזמון הנכון כי האתר מציג חזון של מודל עסקי, להבדיל ממצב שבו היה נשען ברובו ככולו על הכנסות מפרסום.

נתון מעניין אחר שגיליתי הוא שהחציון של גיל צופה הטלויזיה בארה"ב - עלה. אם בשנת 1991 החציון של הגיל של הצופים ברשת FOX היא גיל 29, כיום הוא 44! (אם מעניין אתכם כל הנתונים ) אלו חדשות מעולות לרשתות הטלויזיה כי קהל היעד של משתמשי WEBTV כמו HULU הוא קהל צעיר יותר. כלומר HULU פחות יכול להוות קניבליזציה ככל שגיל הצופים עולה..

מדהים, אבל בינתיים מניית NETFLIX (שרות השאלת סרטים שהפך גם לאפליקציית צפייה דרך האינטרנט; למידע נוסף..) - מטפסת מעלה מעלה.
האם זו יכולה להיות תקופתו הפריחה של שוק התוכן בתשלום? אני מאמין שכן, ושהשינויים בטכנולוגיה (אינטרנט מהיר, סמארטפון, חיבורים לקונסולות, YOUTUBE, IPAD וכו') יהוו הזדמנות מעולה לשוק התוכן להמציא עצמו מחדש. ואיך אפשר לסיים בלי APPLE? אם שוק התוכן פורח, רק דמיינו כיצד ייראו ההכנסות של APPLE עוד שנה-שנתיים עם כ20 מיליון מכשירי IPAD ולקוחות שצופים מדי חודש בסרטים וסדרות ומשלמים לAPPLE כסף...

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

יפה,
אכן יש עכשיו שינוי של ממש בשוק התוכן - השאלה היחידה מי יהיו המרוויחים הגדולים מזה?