יום ראשון, 29 באוגוסט 2010

מה מתכננת אפל לחשוף בשבוע הבא? ומה היא שכחה לספר לנו בינתיים..


Apple הזמינה עיתונאים למפגש עימה בשבוע הבא. במקרה של ההשקה של הIPAD, היה באזז שברובו היה יוזמה של Apple. הפעם, כך נדמה, אם תהיה השקה כלשהי - היא תהיה משמעותית הרבה פחות.
עדיין, כמו בכל מפגש של Apple עם התקשורת, יש חרושת שמועות שמנסות לנחש מה הבשורות שApple תציג:
• אתר Mac-rumors מעריך שהחברה תחשוף נגן MP3 קטן הרבה יותר: iPod Nano בכמחצית מגודלו הנוכחי של הNano
Gizmodo טוען שApple עומדת להשיק מעין קונסולה של משחקים שבעצם משתמשת בiPhone על ידי חיבורו לקונסולה מצד אחד ולטלויזיה מצד שני
• רוב אתרי האינטרנט מדברים על השקה מחדש של iTV, פתרון הטלויזיה של Apple ואחד המוצרים היחידים שהחברה השיקה וחווה כשלון

מכל המוצרים הנ"ל דווקא השקה של Nano קטן יכולה להיות מעניינת עם פוטנציאל מכירה של כמה מיליוני יחידות. קונסולת המשחקים נשמע לי הזוי במקצת, מה עוד שהגרפיקה ויכולת העיבוד של iPhone לא מתקרבת לקונסולות המובילות (נינטנדו, PLAYSTATION ו-XBOX). הiTV לצערי ממש לא נשמע מרגש, אני יודע שApple חולמת על שוק התוכן אבל הדרך לתקוף אותו הוא מצד המכשירים החדשים – iPhone ו-iPad ולא דרך קופסא שאף אחד לא יקנה ולא יחבר בסלון.

הקרב של הכניסה לסלון הוא אולי הקרב הכי קשה: הוא השאיר חללים רבים כמו Apple עם ההשקה הקודמת של הiTV, מייקרוסופט שלא הצליחה עם המדיה סנטר וGoogle TV שעדיין מוקדם לשפוט אותו אבל גם לגבי הצלחתו אני קצת סקפטי..

מה שמעניין אותי זה שהפעם אין לאף אחד מושג ברור איזה קלף Apple עומדת לשלוף. אבל זה סימן לכך שלא מדובר בהשקה רצינית. אם היה מדובר בעניין של ממש סטיב ג'ובס לא היה נותן לחרושת השמועות להתנהל – אלא היה מנהל אותה בעצמו. אני מזכיר שלפני השקת הiPad ההתלבטות הייתה מה גודל המסך שלו ואיך הוא נראה, אבל לכולם לא היה ספק שהוא שם..

מעניין לא פחות הוא מה שAPPLE שכחה לספר לנו - לחברה היה חזון שאפתני של מנוי חודשי לצפייה בתכני טלויזיה / וידאו דרך הITUNES. במסגרת חתימת ההסכמים לתוכן זול לצפייה דרך מכשירי הIPAD והIPHONE, היא נאלצה לזנוח (לבינתיים) את החזון הזה מכיוון שהיא לא קיבלה עזרה מהאולפנים בארה"ב שהם בעלי הזכויות לתכנים הללו. האולפנים לא היו מעוניינים לסכן את חברות הכבלים והלוויין (שמספקים להם הכנסה לא רעה בינתיים)ולאפשר לAPPLE מודל שיתחרה בהם. אז בינתיים APPLE זונחת את חלום התחרות בחברות הכבלים ומסתפקת בלנסות להשכיר לנו פרקים של סדרות טלויזיה אהובות ב99 סנט לפרק.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מעניין מאוד