יום שבת, 21 באוגוסט 2010

עוד על פייסבוק פלייסס


בדיוק כמו Foursquare, האפליקצייה Facebook Places מאפשרת לך לפתוח אותה מהסלולאר והיא מציעה לך רשימה של מקומות אפשריים בהם אתה נמצא. אם אתה נמצא במקום שאינו מופיע אתה יכול להוסיפו ידנית.
בדיוק כמו Foursquare.
כמו כן אתה יכול לראות היכן חבריך כרגע או מה המקומות האחרונים בהם עשית Check-in.
בדיוק כמו Foursquare.

אז איך Foursquare תתחרה בFacebook, ענק עם 500 מיליון משתמשים? הטענה שלהם היא שהם יתמקדו בלהראות לך היכן החברים האמיתיים שלך (ולא כל מי שמחובר אליך בFacebook) - היא ממש לא מספקת. משתמשי Facebook אמנם רושמים המון חברים פיקטיביים אבל זו בחירה שלהם ואין שום סיבה לחשוב שרישום מחדש רק למערכת הCheck-in היא סוג של יתרון. Foursquare טוענים שהם גם יתמקדו בלהראות לך מקומות חדשים בעיר, כאלה שאתה לא מכיר.
גם האפליקצייה של Facebook יכולה לעשות את זה.

Foursquare תצטרך לגבש אסטרטגיה מאוד-מאוד מדוייקת על מנת להצליח להילחם בFacebook שהצליחה להשיק מוצר מתחרה לפני שFoursquare הפכה להיות הסטנדרט. ברוב המקרים הענקיות לא מצליחות להדביק את שחקני הנישה הקטנים אם אלו הצליחו לעשות עבודה טבה. כאן יש סיכוי גדול מאוד שזה יקרה, וחבל. תחרות בריאה לא הזיקה לאף אחד - ואם Facebook תצליח להשיג את Foursquare הרבה חברות אחרות שבדרך יחשבו פעמיים לפני שהן משיקות מיזם אינטרנטי סלולארי..יש לFacebook יתרון אדיר בכל מה שקשור להעברת מידע בתנועה: כמחצית מהשימושים בiPhone הם ע"י גולשים שמשתמשים בFacebook שלהם, כלומר יש סיכוי שהiPhone לא היה מצליח כל-כך אם Facebook לא הייתה קיימת...(קראו את הכתבה - מרתק)

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

השרות יהרוג את כל המתחרים תוך חודשיים!

אנונימי אמר/ה...

אחלה ניתוח - ממש מעניין