יריב לבסקי משרבט רעיונות ומחשבות בנושאי שיווק דיגיטלי, טכנולוגיה ושיווק
יום שבת, 28 באוגוסט 2010
גוגל: משמידה או מייצרת ערך?
בדיוק כמו שכתבתי כאן לפני 9 חודשים ובגלובס, Google ממשיכה להתקדם האלה אל עבר החזון שלה להיות חברת תקשורת.
Google שרכשה את חברת GIZMO5 לפני כמה חודשים השיקה לפני כמה ימים שרות חיוג VOIP מהGMAIL - אתה יכול להקליק על מספר הטלפון של אחד מאנשי הקשר והחיוג יתבצע.
Google וMicrosoft (וגם FACEBOOK) בעלות היכולת להיות ספקי תקשורת חדשניים בעיקר של שרותי VOICE המבוססים על פרוטוקולים של IP, כלומר אינטרנט. עם נכסים כאלה - כל מאגר המשתמשים שלהם – מאוד קל להציע סל פתרונות תקשורת שיופעלו בלחיצת כפתור.
השרות של GOOGLE מתחרה קודם כל בחברות מסורתיות: חברות עסקיות שמוכרות מרכזיות (בעיקר לעסקים קטנים). כמו כן הוא מתחרה ישירות בSkype, חברת הVOIP הגדולה בעולם.
Google לא מסתפקת רק בשרותי שיחה אלא גם מאפשרת לשלוח הודעות טקסט (דמויות SMS) מחשבון GMAIL אחד למשנהו.
אלו חדשות מעולות לGoogle ופחות למתחריה. אבל שנייה לפני שהיא מתחילה לספק חינם שרותים שספקים אחרים גובים עליהם כסף – Google צריכה לחשוב טוב כיצד היא מייצרת ערך לעצמה ולא רק משמידה ערך לאחרים. אם תעניק שרותים אלה בחינם ולא תדע לגבות הכנסה כלשהי - היא אולי תגיע לנתח שוק גבוה מהר מאוד בשרותי VOIP, אבל ההכנסות שלה כחברה לא יצמחו..
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה