יום שבת, 3 ביולי 2010

השינוי של אפל בתשתית של אייטונס מרמז על השוק אליו אפל היא מכוונת



Apple עומדת לבצע כמה שינויים דרמטיים שיאפשרו לiTunes להזרים תוכן בסטרימינג אל המחשב והמכשיר הסלולארי (iPhone) ו/או הטבלט (iPad). השינויים יבססו את הiTunes כמבוסס 'טכנולוגיית ענן' (Cloud Computing). למה זה חשוב?

בכמה מלים על Cloud Computing – זהו פתרון שמשתמש בכח העיבוד דרך האינטרנט ולא במחשב עצמו, כלומר מחשב מרוחק מחזיק את רוב המידע ומעבד אותו – והמחשב של המשתמש מקבל רק את 'התוצאה הסופית'. כך יוצא שהמשתמש לא צריך לרכוש מערכת מחשוב חזקה אלא שוכר את אותם משאבים מספקים שמעמידים כוח מחשוב שהגישה אליו תהיה מרחוק דרך האינטרנט. זה מודל שדומה לאיך שאנחנו צורכים חשמל: אין לנו תחנה לייצור חשמל בבית אלא אנחנו משלמים רק על החשמל שאנחנו צורכים, שמגיע דרך רשת החשמל ומיוצר במקום מרוחק.
השינוי הגדול בטכנולוגיית הענן - מתאפשר הודות לרוחב פס גדול מאוד שקיים כיום ומאפשר גם למחשבים חלשים יותר לבצע פעולות מורכבות, בייחוד למכשירים סלולאריים. כיום המובילה בCloud Computing היא Google עם כל הGoogle Apps שמציעות שרות זהה לOffice (בשינויים כאלה ואחרים). Google מובילה באפליקציות 'מבוססות ענן' אך לא בשרותי הבידור למיניהם ולכן גם מתכננת להשיק שרות מוסיקה מבוסס ענן Google Music. השרות יאפשר לבעלי מחשבים ומכשירים מבוססים אנדרואיד להוריד מוסיקה בקלות אל המכשירים שלהם.
שינוי הפתרון של iTunes נובע מזה שApple מעוניינת לא לתת לGoogle להמציא מחדש את חוויית השרות במוסיקה, וזה מאוד נכון מצידה של Apple לקום בבוקר ולהחליט שהיא צריכה להמציא עצמה מחדש ושהפתרון של iTunes מתאים לפעם, ופחות להיום.
אבל זה נובע (כנראה) משיקול נוסף: השוק אליו מכוונת Apple עם הiPad הוא שוק התוכן – סרטים וסדרות. משקל קובץ של מוסיקה אפשרי להורדה מהירה והשמעה דרך האינטרנט, אבל פרק בסדרה כבר שוקל הרבה יותר. ולכן, המעבר של iTunes לפתרון מבוסס Cloud הוא ממש בלתי נמנע אם Apple מכוונת לתוכן ולא רק מוסיקה.


יריב לבסקי
משנה למנכ"ל דורי מדיה ספייק

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יפה, מעניין ונכון.
אהבתי

ירון אמר/ה...

אחלה מאמר

עט לאייפד אמר/ה...

מדהים לראות איך אפל טי וי השתלטו על השוק בתקופה כזו קצרה.

Iphone 14 אמר/ה...

חושב שכעת אייטונס האפליקציה המובילה בשוק. לא צופה שיהיה שינוי בזמן הקרוב.
תודה על השיתוף