יום שני, 17 בינואר 2011

פורסקוור פותחת שרותים גם לעסקים

עם (או אולי בלי) הצלחת Groupon, רשת הSocial הראשונה שהתחילה מעסקים (להבדיל מFacebook, Twitter שהחלו מצרכנים), Foursquare מתחילה בהצעת שרותים ייעודיים לעסקים.
Groupon פונה לעסקים קטנים ומציעה להם פלטפורמה לקופונים דיגיטליים, ו-Foursquare מנסה לתת פתרון לעסקים שמעוניינים לשלב את יכולות הLocation ולהגיע אל הלקוחות שמשתמשים בFousaure.
נשמע מסובך? אולי.
Fousquare FOR BUSINESS כרגע לא מחדש יותר מד

י, מלבד העובדה שיש שם ממש ליווי של בית העסק, שלב אחרי שלב, על כיצד לנהל פעילות מול הלקוחות הסופיים תוך שימוש בכלים הקיימים של Foursquare.
הדגש העיקרי עליו שמים דגש שם הוא שניים: ניהול מידע והצגתו ללקוחות שנמצאים בקירבת בית העסק, פעילות שהיא מוכוונת מיקום גיאוגרפי (שימור לקוחות או מבצעים של הרגע האחרון); ויצירת כלים שיווקיים למותגים (תגים ופרומו).

בעיניי הפתרון רק נמצא בהתחלתו, ורק מחדד את החוסר בכלי Social שמוכוון לעסקים ולא רק התאמה לעסקים של כלים לצרכנים.נכון לעכשיו, רק Groupon מצליחה לעשות את זה ובגדול: בזכות העובדה שהיא מכוונת לעסקים, מחזורי הפעילות שלה הרבה יותר גדולים (כי רכישות הקופונים נעשות דרכה): ב2010 המחזור שלהם אמור להיות כ2 מיליארד דולר, מחזור זהה לFacebook!
עכשיו גם Fousquare רוצה ללכת בדרכה של Groupon (והיכן שנמצא הכסף) – בניית נערך שרותים לעסקים. לא יודע עד כמה הפתרון שלהם נכון (הוא יותר סט של עצות ולא של שירותים); לדעתי FOURSQUARE צריכים לפתח API של שרותים עסקיים ולאפשר לחברות אחרות (3RD PARTIES) להשתמש בהם.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

יפה, קצר מדי לטעמי. אני מניח שקיצרו אותך ל500 מילה..