יום שני, 3 בינואר 2011

יאהו טעתה ובגדול

אני דווקא לא מדבר על השנים האחרונות, אלא על שנת 2006. Yahoo! מגישה הצעת רכש לFacebook, אתר רשתות חברתיות בתחילת דרכו. מארק צוקרברג קצת מהסס, ומנכ"ל Yahoo!
מקורות מספרים שמנכ"ל Yahoo! דאז, טרי סמל הציע לרכוש את Facebook לפי שווי של 1 מיליארד דולר. צוקרברג אבל הדירקטריון שלו הכריח אותו להסכים אם Yahoo! תעלה את ההצעה ל1.1 מיליארד. אבל מנכ"ל Yahoo! התמהמה עם הצעה גבוהה יותר, נשאר ב1 מיליארד בלבד - והעניין התפספס.
והסוף? Yahoo! שוקע, Facebook מגייס לפי שווי של 50 מיליארד וההסטוריה שופטת את ההחלטה השגוייה הזו שנעשתה בעבר.
ולא שאני חושב שFacebook מצדיקה שווי של 50 מיליארד דולר. אמנם צוקרברג דחה לאורך השנים הצעות לרכישה / השקעה החל מ10 מיליון דולר 4 חודשים לאחר ההשקה, דרך 75 מיליון דולר שנה לאחר מכן (מ-Viacom), גוגל, שוב VIACOM לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר ואפילו מייקרוסופט לפי שווי של 15 מיליארד דולר.
למדנו שמארק צוקרברג עקשן ומאמין בעצמו.

אבל האם הגיוני שFacebook שווה פי שתיים מסטארבקס, יותר מחברות התעופה יונייטד+ ג'ט בלו + דלתא+אמריקן+ וSOUTHWEST גם יחד? פי שתיםי מחברת המחשבים DELL? יותר מבואינג?

גם אם כן, זה זמני. מארק צוקרברג צריך לפתוח את ספרי ההסטוריה ולגלות שלא לעולם חסון, וודאי בחברות אינטרנט. YAHOO! איננה שונה מLYCOS, ALTA VISTA, SKYPE, NETSCAPE, HOTMAIL ועוד חברות שפעם היו מס' 1 בתחומן אבל נשארו הרחק מאחור כהשוק השתנה. ואם מארק צוקרברג לא רוצה לטעות כמו שYAHOO! טעתה בשנת 2006 (והפסידה תשואה של פי 50! תוך ארבע שנים) הוא צריך להכות בברזל בעודו חם.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תמכור, צוקרברג.
בית הקברות מלא ביזמים שרצו לחכות עוד קצת..