יום חמישי, 6 בינואר 2011

קשה לעשות תחזיות בעיקר כשזה נוגע לעתיד (יוגי ברה)


יוגי ברה היה שחקן ומאמן בייסבול שמלבד הצלחותיו הספורטיביות, נודע בשלל אימרותיו. קשה לעשות תחזיות בעיקר כשזה נוגע לעתיד היה אחד מהציטוטים הידועים שלו, ונזכרתו בו השבוע כשחשבתי על נטפליקס.
בעיניי, נטפליקס מצליחה להגיע פעם אחר פעם אל מחוזות שחברות אחרות אינן מצליחות: החל מהמעבר הכי מוצלח בעולם התוכן מהפיזי לדיגיטל (מהשכרת סרטים לאפליקציית סטרימינג הכי פופלארית בעולם), דרך המחרה (מחיד אחיד – 9$ ו'צפה ככל יכולתך') וכלה באסטרטגיה הכי נכונה בCross Platform (צפייה מכל המסכים במחיר אחיד).
ועכשיו, נטפליקס הצליחה לעשות משהו מדהים: היא הודיעה בימים האחרונים כי לאחר מו"מ עם יצרניות טלויזיה ויצרני ממירים ו BLU RAY רבים, במכשירים רבים ייכלל כפתור NETFLIX בשלט. לחיצה עליו – תוביל ישירות אל השרות.
גאוני.
כמה פשוט, ככה חדשני: מעולם לא הצליחה יצרנית תוכן להגיע למצב שבו יש לה כפתור ממותג בשלט רחוק. Netflix היום נתמכת בכ250 מוצרי חומרה שונים, וגם אם תצליח להגיע רק ל50% מהם – זה המון. גם כמדיה פרסומית אבל גם ברמה הפרקטית – הקלות של לחיצה על כפתור בשלט ומעבר לNetflix יכולה להוסיף לקוחות משתמשים רבים.

אם נחזור אל יוגי ברה, אכן קשה לעשות תחזיות בעיקר כשזה נוגע לעתיד, אבל בכל מה שקשור לNetflix יהיה קל להעריך שהעתיד הקרוב טומן לה רק טוב. ריבוי הפתרונות שצצו לאחרונה בשוק, כמו Apple T.V, Roku, Boxee (ואולי אפילו Google יתעוררו ויתחילו לעבוד איתם) רק מהווה הזדמנות לתפוצה של אפליקציית הסטרימר. Netxlix היא כמו אותם אנשים שמכרו אתי חפירה בתקופת הבהלה לזהב – חלק מצאו זהב, חלק לא מצאו אבל כל מי שמכר אתי חפירה – הרוויח..

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יפה, כתוב יפה ומדוייק.
לא פלא שהמנייה שלהם נוסקת!

איציק יופה אמר/ה...

אחלה מאמר