יום חמישי, 21 בינואר 2010

Amazon שולפת קלף (מנצח?) במאבק מול Apple






Amazon שולפת הצעה אטרקטיבית (מאוד) ומשנה את כללי המשחק.





אולי כהכנה לTablet של Apple, ואולי לא, Amazon מציעה הצעה חסרת תקדים בחלוקת ההכנסות לסופרים: 70% מההכנסות יעברו ליוצרים עצמם, ורק 30% לAmazon.



לחברה שבחודש האחרון מכרה יותר ספרים דיגיטליים לKindle מאשר ספרים רגילים, יש יתרון עצום בצד העלויות לטובת הספרים הדיגיטליים: אין הפקה, אין הדפסה, אין עיצוב, אין מלאי שנתקעים איתו, אין עלות משלוח. כל זה אומר שעל כל דולר שAmazon מוכרת, הרבה יותר רווח צפוי ממכירת הספר הדיגיטלי.



אבל כיום אין הרבה ספרים דיגיטליים שיוצאים, ובטח לא ספרים וותיקים יותר. Amazon, על מנת להגדיל את היצע הספרים הדיגיטליים שולפת 'אס' מנצח (בעיניי) שימשיך את מהפיכת הספרים הדיגיטליים. מודל עסקי שכזה יתמרץ את רוב הסופרים לחשוב פעמיים האם לא כדאי להם להוציא ספר רק במהדורה דיגיטלית.





אין ספק שזה מודל חדש, ואני חושב שמגיע לAmazon קרדיט על המהלך הזה שתורם ליוצרים תגמול על היצירה שלהם. בהודעה ששיחררה החברה באתר שלה יש כללים ברורים הכוללים יצירת שינוי תמחירי לספרים הדיגיטליים כמו שהמחיר חייב להיות 20% פחות מהספר הרגיל או מקסימום 9.99$. זה אומר שAmazon מבינה שמכירה דיגיטלית צריכה להיות זולה ובהמונים, דומה למודל של iTunes.




תרשמו לעצמכם: חזית חדשה נפתחה בשוק. למלחמת כל-בכל נוספה חזית בין Amazon ובין Apple.


Apple עומדת להשיק Tablet שיתחרה בKindle? אז Amazon מנסה לתקן, אותה ב'בטן הרכה' ומשיקה פלטפורמת פיתוח לאפליקציות כך הוכרז בNYT. האם הדרך הנכונה לתקוף את Apple היא להילחם בה בטריטוריה בה היא שולטת ללא עוררין? (הAppstore).


התשובה היא כנראה שלא. הKindle הוא מכשיר איטי, מסורבל, עם מסך בצבע אחד (אפור-שחור). אפשר להשיק עליו תשבצים, סודוקו וכו' אבל לא שום דבר שמתקרב לאפליקציות שיש בiPhone.



נראה בהמשך כיצד זה יתקדם, אבל זו חזית חדשה בין 2 חברות שעד לפני שנה בכלל לא היו בתחרות אחת עם השנייה בשום צורה. מאבק זה יספק לנו הרבה חומר מעניין וקרבות שיווק מרתקים.



יהיה מעניין!


2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מעניין מאוד...

ספר דיגיטלי בלבד? מרגיש רחוק אבל אולי לא. נשמע כאילו להיות בעתיד סופר מצליח הולך להיות הרבה יותר רווחי.
והוצאות הספרים הולכות בדרכן של חברות התקליטים ומאבדות מהרלוונטיות שלהן.

בשורה התחתונה, לפחות בינתיים לא הייתי קורא ספר על האייפון שלי ומנגד לא הייתי משחק על הקינדל.

אנונימי אמר/ה...

כרגע לא תקרא ספר באייפו, אבל חכה שתראה את המוצר החדש של אפל.
גם לפני האייפון לא חשנו שנשמע מוסיקה בכיף..