יום חמישי, 7 בינואר 2010

Apple מתעתעת בנו..(התמונה להמחשה בלבד)



הנושא 'החם' בתחומי הטכנולוגיה הוא, כמובן, הTablet החדש של Apple.


לא ארחיב עוד על המוצר (הרחבתי מספיק), אבל אנסה להביא כאן עוד זוויות חדשות.



אין ספק שאת הידיעה בWall Street Journal אודות גודל המסך של הTablet, חברת Apple הדליפה. ג'ון מרטלרו שהיה מנהל השיווק של Apple מגלה קצת איך התהליך הזה היה עובד בזמנו. מישהו בכיר בApple היה מדליף מידע (בטלפון או פנים-אל-פנים; אף פעם לא במייל). מערכת ההדלפות הזו הייהת נוחה ל2 הצדדים: לתקשורת, שקיבלה את 'מנת המידע היומית שלה' ויכלה לטעון לראשוניות על פרוייקטים חדשים, וכמובן לApple שהמשיכה לשלוט בזליגת המידע כרצונה וההדלפות שמרו על עניין רב במוצריה.



אבל רגע, אם התקשורת יודעת שזה עובד כך, למה ממשיכים לשחק את המשחק? ובכן, הם לא. זו הסיבה שיש שמועות רבות כל כך על גודל המסך של הTablet (בין 6 אינץ' ועד ל12 אינץ'). כמובן שמי שבאמת מחזיק במידע לא יכול לגלות ששיש לו מקור אמיתי, וכך נראה לנו שכולם מנחשים בעוד שבפועל מישהו באמת יודע את כל הפרטים!


בעידן האינטרנט, בו זמינות המידע גדולה והיכולת לספר לכל העולם משהו שאתה יודע – לכלי התקשורת, החל מעיתון גדול וכלה בבלוגר עם כמה מאות עוקבים – יש אחריות מאוד גדולה. ונראה שעד כה הם עושים את עבודתם נאמנה. תראו מה כתב פרד וילסון על איך שהוא קיבל את הNexsus1 מחברת Google. פרד מספר בבלוג שלו שהוא קיבל את המכשיר באמצע דצמבר את המכשיר עם בקשה מפורשת שלא לדבר עליו או לכתוב עליו עד ה5 בינואר 2010. כלומר מעבר למידע על המכשיר, לפרד וילסון היה ידוע תאריך ההשקה של המוצר...כמעט (בדיוק של יומיים). ואכן, פרד לא איכזב ושמר לעצמו את המידע ולא חלק אותו עם קוראיו עד ה5 בינואר 2010..



נחזור לApple. היא משתמשת בעיתונאים ובבלוגרים היטב, יוצרת באז מטורף, חושפת קצת מידע ונשארת רלוונטית גם בתקופות ה'שפל'. כולם מחכים לTablet ועוד לפני שהושק רשמית, יש עליו כבר עשרות אלפי ידיעות בGoogle...(תנסו בעצמכם..). זו אומנות התיקשור ויחסי הציבור. היכולת לגרום לכ"כ הרבה אנשים לרצות את המוצר שלך שכל מה שהם יודעים עליו הוא רק משמועות..מדהים.



בואו נראה מה עוד אנחנו לא יודעים?



  • מה גדול המסך

  • האם יריץ Apps?

  • כמה הוא יעלה

  • מהו ממשק המשתמש החדשני עליו Apple מדברת?

  • מהו מודל ההפצה והאם יש קשר לחתימה עם מו"לים?

  • האם המוצר יחליף את המחשב המודרני ובעצם יפגע במכירות הMac?

  • מה שם המוצר (רק על זה יש באז מטורף...יש שמועה שאומרת שיקראו לו iSlate)


בקיצור, על כל נושא שהזכרתי יש מחלוקות, פוסטים שלמים (מודה, רק אני חטאתי..) ותקשורות בין אנשים בכל צורה שהיא. חלק גדול מהטוויטים שקראתי בימים האחרונים היו על זה.



הטבע האנושי הוא לעסוק בניחושים ומסתורין. עד כמה יש טעם בלנחש? ובכן, לא הרבה. שימו לב איך העריכו המומחים שהiPhone ייראה לפני השקתו.


דומה? לא, נכון?


אז Apple משגעת את כולנו ולמרות שאין טעם לנחש, כולנו עוסקים בזה. השמועות מזינות את המערכת, ויוצרת באז של מידע. רובו כנראה לא נכון, אבל זה לא משנה...



כי אוטוטו נדע.

*התמונה להמחשה בלבד, אני לא באמת ידע איך הTablet ייראה מה שלא מונע ממני לנחש..(כמו כולם)

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

יפה, מעניין מאוד!