יום חמישי, 14 בינואר 2010

על הקשר בין בייסבול ומיזוגים



עשר שנים אחרי שהמיזוג הענק בהסטוריה בין AOL ו TIME WARNER – נכשל, כתבה מאוד מעניינת של NYT תפסה אותי:


http://www.nytimes.com/2010/01/11/business/media/11merger.html



אני זוכר את היום הזה בבהירות, הייתי מנהל מוצר בקווי זהב וסמנכ"לית השיווק הייתה מיכל אבן-חן. בבוקר שזה קרה היא שאלה אותי – 'נו, מה אתה אומר על המיזוג הזה?' ואני, שכ"כ התרגשתי מעצם השאלה (הייתי "צעיר"..) קשקשתי משהו על האיחוד הכה מתבקש בין הצינור לתוכן.



אבל האיחוד הזה נכשל כשלון חרוץ והיה אחד מהמיזוגים הכושלים בהסטוריה.


לא פעם אנחנו נתקלים במיזוג או שת"פ שבמבט ראשון אנחנו שואלים – 'איך לא חשבו על זה קודם?' וזה כאילו מתבקש איחוד של 2 שלבים בשרשרת הערך.



אבל המציאות מגלה לנו שמה שטוב במצגת של יועצים – לא 'מחזיק מים' מבחינה עסקית.



שמעתם על יוגי ברה? יוגי היה שחקן ומאמן בייסבול. ברה שיחק כמעט לאורך כל הקריירה שלו בקבוצת הניו יורק יאנקיז זכה עימה 10 פעמים בוורלד סיריס ונבחר 3 פעמים ל-MVP של ה-MLB.


אבל מעבר לקריירה המפוארת שלו כשחקן ומאמן נודע ברה בזכות אמרותיו המקוריות שלו, הנודעות בשם "יוגיאיזם". ולמה אני נזכר ביוגי?


כי יוגי אמר: בתיאוריה, אין הבדל בין מציאות לתיאורייה. במציאות – יש.



וזו כל החוכמה בלהבין את הכשל במיזוג של AOL ו TIME WARNER: זה פשוט לא עבד במציאות...


תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מקסים