יום שבת, 23 בינואר 2010

האינטרנט - לא להיות שם?

התפיסה התקשורתית בתקשורת המונים שהטלויזיה מספקת ארועי 'לא להיות שם' עברה כבר מזמן לאינטרנט.
בעיני משתמשיו, הטוויטר והFacebook הם הארוע עצמו, ללא כל ספק.
אבל נדמה שההופעה החיה למען האיטי מסמלת עוד שיא במערכת היחסים בין האינטרנט - למסך הגדול (מה שקראו פעם טלויזיה).
אם לפני חודשיים אנשים קמו לראות באמצע הלילה את U2 מופיעים בYoutube, הרי ש-Hope For Haiti Now, המופע למען האיטי - משודר הלילה בשידור חי ב-30 אתרי אינטרנט, אבל רק באתרי האינטרנט.
רשת אתרי MTV, מייספייס, יוטיוב, Abc.com, CBS.com, Hulu ו-Huffington Post. זמן השידור המקומי הוא הלילה ב-03:00, וישודר היום (שבת) בשידור חוזר ב-14:00 בערוץ E, ובאתר נענע10 בשעה 18:00. כלומר הטלויזיה (ערוץE), משדרת את השידור החוזר של המופע. במשך שעתיים מדונה, ברוס ספירנגטין וסטיבי וונדר בהנחיית השחקן ג'ורג' קלוני ישירו במופע שהכנסותיו יועברו לנפגעי האסון. אלבום הנושא את שם המופע יימכר באייטיונז ובאמזון תמורת 7.99 דולר, או תמורת 0.99 סנט לשיר בודד.

אם בשנות ה80' כולנו זוכרים את Live-Aid וההתרמה למען רעבי אפריקה (Do they know it's christmess time at all?) - שם הייתה הופעה שלקח זמן לארגן, קליפ מושקע (עם פול יאנג מזיל דמעה) - כיום הכל חייב לקרות מהר יותר, 'חתוך וערוך' יותר, מצטלם יותר, אבל הנגישות שלו אל כולם היא מיידית בכל רחבי העולם. בלחיצת כפתור כולם יודעים על המופע, ונתוני הצפייה יהיו גבוהים מאשר הופעה בפארק, גדול ככל שיהיה. זה שינוי שהטכנולוגיה העבירה אותנו, כצופים, במשך השנים.

מצד שני, עדיין יש אסונות גדולים בעולם - וזה עדיין לא השתנה בעשרים השנים האחרונות..

תגובה 1:

שרון לוי אמר/ה...

איזה מזל שהמציאו את טכנולוגיית צפיה ישירה. אני צופה הרבה בסרטים חדשים לצפייה ישירה, אבל באותה מידה אפשר להעביר לשידור כך אירועים חשובים, שנערכי בכל רחבי העולם.