יום ראשון, 31 בינואר 2010

iPad - מה צופן העתיד?



היום Steve Jobs אמר בכנס של עובדי Apple שGoogle מנסה להרוס את הiPhone, ו'מדיניות הDon't be evil של Google היא בולשיט'.


אז מנכ"ל Google ענה לו: 'תראה לי מה ההבדל בין טלפון גדול לTablet'.


ודובר של Microsoft אישרר ידיעה שאומרת שהפלטפורמה הסגורה של הiPad היא מגוחכת.



ואני? הכי קל זה להצטרף למבול האנשים שמסבירים שבסה"כ הרחיבו את הiPhone. אבל תראו אילו יכולות משחקים טומן בחובו הiPad, מעין קונסולה קטנטנה ניידת שנוח להחזיק אותה (כ650 גר' - בלבד!).



אבל זה עוד כלום, כי הiPad עומד לשנות את הדרך שבה אנחנו צורכים תכנים. תראו כיצד קריאת עיתון עומדת להשתנות, בזכות הטכנולוגיה של הiPad - הדגמה של מגזין Sports Illustrated מראה לנו מה ניתן לעשות עם iPad. שלא לדבר על צפייה בסרטים או קריאת ספרים עם הeBook.




קראתי את מדורי הטכנולוגיה בשקיקה. יש המון אנשים שמסבירים לנו למה סטיב ג'ובס עומד להיכשל. יש מעט שרואים את המהפיכה שמתחילה. Apple בדרך להיות חברה ע-נ-ק-י-ת עם מערך הפצה דיגיטלי הכי גדול של מוסיקה (כבר קיים - שליטה של 70% מכלל המכירות ברשת ע"י iTunes), עיתונים דיגיטליים, ספרים דיגיטליים, סרטים ומשחקים. Apple הופכת לחברת בידור, אבל כזו שלקוחותיה יחזיקו מכשיר שיעבוד רק עם התכנים שלה.



בין כל מיני נבואות אפוקליפטיות על המהלך של Apple, שלל ביקורות טכניות בלט לטובה הפירגון של הEconomist שנדמה שמאמין ששוב ג'ובס עושה זאת.




ובעיניי? לדעתי אין מצב שהמהפיכה הזו תיכשל. הכל רשום כבר מראש, השילוב הזה בין הפלטפורמה הסגורה של Apple לבין צריכת התכנים מתוכננת היטב, אולי המהפיכה הטכנולוגית הכי מתוכננת שראינו ב50 שנה האחרונות (מאז המירוץ לגרעין והאדם על הירח). יש כאן אבן אחרי אבן, לבנה אחרי לבנה, מiPod, לiTunes, לiPhone ועכשיו לiPad. כמעט 10 שנים של מהפיכה אחת ארוכה בדרך שבה הצרכנים, אנחנו, צורכים את התוכן שלנו. החיבור בין הטכנולוגיה למה שהיא מאפשרת לנו מעולם לא היה טבעי כל כך, עם מסך מגע שמסתובב לפי איך שנוח לנו.




אני מאמין שגם אם לפעמים אנחנו עולים עליה רק בתחנות, הרכבת של המהפיכה הזו כבר מזמן יצאה לדרך...



תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אהבתי את הכתבה
מעניין לצאת נגד הזרם ולראות מה יקרה