יום חמישי, 23 באפריל 2009

מהפכת הדור ה3 של החיפוש- איך לתקשר ולמצוא את הלקוחות שלך בשימוש בSocial Media?


תארו לכם שלפני 10 שנים הייתם יודעים כיצד מנוע חיפוש Google עובד והייתם מערכים בהתאם בעת הקמת האתר שלכם. זה היה חוסך לכם המון כסף כיום באופזימיזציה ורכישת מילות חיפוש מתאימות, נכון? על כל דולר שהייתם משקיעים אז בבנייה, הייתם חוסכים היום כנראה 100$ בזכות מיקום גבוה דפי התוצאות.

אם אתם מסכימים עם זה, אז וודאי תרצו להיערך נכון למהפכה שעוברת כיום על האינטרנט. הSocial Media. השימוש בה גובר (הקטיגורייה שצמחה הכי הרבה ב2008) וכ66% מהגולשים ברשת משתמשים בSM!

על מנת לדעת כיצד להיערך נכון, עלינו לבחון את 3 השלבים שעבר חיפוש המידע ברשת עד היום. חיפוש המידע הוא הצורך העיקרי של 85% מהגולשים ברשת. לא רק חיפוש אקטיבי של מנועי חיפוש אלא גם – התעדכנות.


הדור ה1 - בהתחלה היו מנועי חיפוש פשוטים – לפי המילים המבוקשות בחיפוש. הייתי יכול להקים אתר לאופניים אבל אם הייתי רושם את המלים 'סקס' – מספיק פעמים, הייתי מופיע בתוצאות מנוע החיפוש בהקשרים אלה.

הדור 2 - לאחר מכן Google הכניסה את ההקשר של האתרים מהנחה שאתרים שמפנים לקישורים מסויימים – צודקים יותר מאשר התאמה למלים מסויימות. יש כאן סוג של מתן השפעה לזנב הארוך של הגולשים, חוכמת ההמונים – שתעיד על דיוק החיפוש בהתאמה למושג.

הדור ה3 - כיום חיפוש בSocial Media מניב דיוק רב יותר. בYoutube אגלה קטעי וידאו מתאימים, בFacebook אלמד על חבריי. בTwitter אדע מה מישהו עושה וחושב. כיום קטעי וידאו מחפשים בYoutube, אנשים מחפשים בFacebook ומידע בזמן אמת מאנשים מחפשים בTwitter. כל החיפושים הללו הם ב Social Media ולא בGoogle. לפני בליינד-דייט או ראיון עבודה מחפשים מידע על אנשים בFacebook או Linked-In.
כיום, אם אתה לא בין התוצאות הראשונות של Google – הגולשים לא יגיעו אליך. הם שבעים מעודף מידע ומחפשים מידע מדוייק. גולשים אלה מייחסים חשיבות רבה לחבריהם או לקשרים החברתיים שלהם עם בעלי עניין משותף – והם נוטים לקבל המלצותיהם אפילו יותר משל מנוע חיפוש. החשיבות הרבה שיש כיום לPeripheral Peers (הגולשים המקיפים אותי ושאינם בהכרח חבריי) רק הולכת וגדלה בעקבות השימוש בSM.

הנה 3 עובדות מהן אי אפשר להתעלם:
· 25% מהאתרים שמדורגים בDelicious (אתר שמירת ודירוג מועדפים אינטרנטי) הם כאלה שעדיין לא מקוטלגים בGoogle
· יש כ120K כתובות אינטרנט חדשות כל יום, כ35% מהן הן כתובות חדשות
· שימשו בתגיות נחשב ב93% מדוייק לתוכן הרלוונטי
המשמעות של כל זה היא שכיום, יותר מפעם – בזכות הבלוגים, Twitter, Facebook ועוד – האנשים הם אלה שמקטלגים את התוכן. הם הGoogle החדש. יש לך אתר חדש או מהלך שיווקי שאתה רוצה שגולשים ייחשפו אליו? עליך להשתמש בSocial Media על מנת לשווק אותו. עליך להפעיל את האנשים שיחשפו אותו מאחד לשני.


אם פעם, כמשווק בהתחלה היה עליי לרשום את הביטוי הנכון, לאחר מכן לבצע אופטימיזציה של מנועי חיפוש. כיום עליי למצוא את האנשים תוך כדי השימושים שלהם – בהעלאת תמונות, בהתכתבויות, בתיוג, ברשימת תגובות בבלוג. חיפוש המידע של הצרכן משתנה- ועל המשווקים להשתנות בהתאם.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

הדור ה3 מת - עכשיו זה הדור ה4!