יום חמישי, 23 באפריל 2009

ARG - כלי שיווק חווייתי

רציתי לספר קצת (למי שלא מכיר עדיין) מה זה ARG.
ARG - Alternate Reality Games כלומר משחקי מציאות חלופית.
זוהי חוויה אינטראקטיבית שנעה בין 2 עולמות: הוירטואלי והמציאותי. החוייה נוצרת מהמעבר בין שתיח עולמות אלה. המשתתף יוצא לחיפוש שעובר באינטרנט (באתרים, מיילים וסרטוני וידאו) ובעולם האמיתי (מספרי טלפון, מטמונים שמוחבאים בכתובות שונות, תוכניות רדיו).
המשחקים האלה עומדים בפני עצמם או משמשים כמוצרי תוכן משלימים למוצרי תוכן "מסורתיים" כגון סרטים, תוכניות טלויזיה וספרים. הרווח של מי שבונה אותם הוא זיקה עמוקה של המשתתף אל המוצר המקורי, יחסי ציבור, ושטח פרסום נוסף –עיין ערך 'להרוויח את המדיה שלך'. רמת המעורבות של המשתתפים בהם היא גבוהה מאוד מה שיוצר Engagement-Campaign.
ARG הוא אחד מכלי השיווק המודרניים החדשניים שקיימים כיום. מדובר על תחילתה של תופעה שקיימת מס' שנים אך צומחת ככל שעובר הזמן ומתרבה השימוש בכלים דיגיטליים בחיי היומיום.

אין תגובות: