יום שישי, 17 באפריל 2009

פיצה דומינוס' נלחמה בYoutube להוריד קטע וידאו...ויורה בבן ערובה


דומינוס' פיצה הצליחה להוריד מהרשת קטע וידאו שבו נראים 2 עובדים שצילמו עצמם משחיתים פיצות בזמן הכנתן.
תוך 24 שעות היו לקטע וידאו הזה 760,000 צפיות. פיצה דומינוס' הצליחה להוריד את קטע הוידאו הזה מYoutube. מנכ"ל הרשת התראיין בYoutube ובו הוא 'מודה' לקהילת האונליין שהתריעה בפניו על קטע הוידאו הזה. הוא מציין כי שני העובדים פוטרו.
קטע הוידאו לא זמין כבר ב Youtube לאחר שאחד מ2 העובדים טענו לזכויות יוצרים בעבור קטע זה. כנראה הייתה זו דרישה של רשת דומינוס'.

ההשפעה של קטע הוידאו הייתה מהירה – והרסנית. במדד של חברת Zeta Interactive עבר המושג 'דומינוס פיצה' מציון 81% חיובי – לציון 64% שלילי. כמות האיזכורים לרשת בבלוגים עלתה פי עשר ל227 פעמים ביום. יש להניח שרובם – לא היו חיוביים לרשת.

בארה"ב יש ביקורת על כך שהרשת מיהרה לפטר את העובדים, אך אני חושב שהיא פעלה נכון – וזה עזר לה להוריד את קטע הוידאו מהאינטרנט - במהירות. החברה פתחה גם חשבון בTwitter שבו היא מנהלת את המשבר, מעבירה מסרים ועונה לשאלות של גולשים. שם החשבון - "dpzinfo".
בקלות אפשר למתוח ביקורת על התנהלות של ארגונים בעידן הדיגיטלי כיום – אבל אני מאוד אוהב את השקיפות הזו שנוקטת הרשת, בה היא אפילו שולחת ציטוטים לכתבות על התקרית בTwitter. זה מזכיר לי שבאחד הסרטים (לדעתי מת לחיות) כאשר ה'רע' תפס בן ערובה – השוטר ירה בבן הערובה בכתף ע"מ להמחיש עד כמה הוא לא מאויים מפגיעה בבן הערובה. כאשר דומינוס' פיצה שולחת בTwitter ציטוט ולינק לכתבה באינטרנט על התקרית היא מראה לכולם שהיא איננה מתביישת ורואה במעשיה טעם לפגם – וכמובן מתנהגת כאילו היא הצודקת במקרה הזה.
לפני מס' חודשים הנהלת אסם שקלה להגיב בתביעה כנגד בחורה ששלחה מייל אזהרה אודות במבה. רשמתי כאן שאסם צריכה להגיב בכלים בהם היא נפגעה – לעבוד בFacebook וTwitter. לדעתי דומינוס' פיצה עושה את זה בהצלחה ותצליח לעבור את המשבר הזה ללא פגע.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

איפה אפשר למצוא את הוידאו? למישו יש מושג?