יום שישי, 24 באפריל 2009

דוגמאות של ARG

אני רוצה להציג כמה דוגמאות של ARG:
The Beast - נולד כפלטפורמה שיווקית לסרטו של סטיבן ספילברג אינטליגנציה מלאכותית – AI. המשחק משך אליו 3 מיליון משתתפים בשלושת החודשים שהוא הורץ ויצר רשת מעריצים ופורומים שפעילה עד היום. נקודת המפגש של המשתתפים עם המשחק הייתה בקרדיט שהופיע על פוסטר הסרט ל"פסיכולוגית רובוטים" (תרגום מאד חופשי) בשם Jeanine Salla. הרצה בגוגל של שמה הביא את המשתתפים לנקודות פתיחה למסע.
אתר הבית של חברת Primatech Paper. זהו אתר בית אפור של חברה ש קיימת רק בסדרת הטלוויזיה גיבורים. פריימטק נייר היא מקום העבודה ומקום המסתור של אדם בנט, מגיבורי הסדרה. האתר מספק מספר טלפון פעיל ודרך להגיש קורות לחיים על מנת להתקבל לעבודה בחברה. מי שאכן שלח קורות חיים קיבל רמזים לגבי דמויות אחרות בסדרה.
אבודים - עם המשחק The Lost experience. דרך מספרי טלפון, מודעות בעיתונים, רמזים בתוכנית, מיילים ווידאו בלוגים המשתתפים קידמו את החקירה של רייצ'ל בלייק אל תוך סודות האי והארגונים שעומדים מאחוריו. חלק מהרמזים הוחבאו באתרים של מפרסמים בסדרה או בפרסומות שלהם במהלך השידור של התוכנית בטלויזיה.
-I love Bees הקדמה שיווקית להוצאת משחק המחשב Halo 2. מארגני המשחק שלחו אלפי אמריקאים לטלפונים ציבוריים בשעות מסויימות היכן שהם קיבלו קודים וחלקי אינפורמציה שהם הזינו לאתר וכך נוצר מאגר ידע ממנו היה ניתן לבנות את הסיפור של המשחק.

3 תגובות:

אריק (לא מהישרדות) אמר/ה...

יפה,
מעניין.
לא מאמין שאפשר לעשות זאת בישראל

Unknown אמר/ה...

זה נעשה בארץ ואפילו לא מזמן:
http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/872/295.html

קמפיין לשנת ה-100 של תל אביב

יריב לבסקי אמר/ה...

אכן נעשה - פרטים בקרוב..