יום שישי, 29 במאי 2009

10 הכשלונות הטכנולגיים של העשור

בהמשך למה שרשמתי - Time פירסם את רשימת 10 הכשלונות הטכנולוגיים שלו.
הנה הרשימה- (ולא תמיד אני מסכים עם ההחלטה...)
Microsoft Vista - מה לא נאמר, נכתב, הושר ונחרז על מערכת ההפעלה הזו של Microsoft. בלי להשתמש בה מספיק, אני חושב שמערכת ההפעלה הזו קידמה אותנו צעד קדימה לכיוון מערכות הפעלה אינטרנטיות לחלוטין. אבל אין ספק שאפשר ללמוד כאן שאם אין לך מוצר הרבה יותר טוב מהקודם (XP) - אתה בבעייה..השאלה האם זה יקרה שוב עם Bing, שהרי מנוע החיפוש של Google הוא מעולה!

Gateway - חברה שהקדימה את זמנה וההציגה לעולם את הGW הראשונים אך לא הצליחה לתרגם זאת להצלחה עסקית.
עדיין, GW נמצא כמעט בכל עסק ותוך כמה שנים יהיה בכל בית (הצורך בסטרימינג ווידאו ושרותי אינטרנט מרובים).

HD DVD - הפורמט שנוצח ע"י הBluray. זה אגב לא אומר שהפורמט כשלון, לפעמים צריך לדעת עם מי להתחרות...(תשאלו את מנצ'סטר יונייטד שהתפרקה מול ברצלונה)

Vonage - חברת הVOIP שלא הצליחה להתרומם

YouTube - ממש לא כישלון בעיניי. מודל ההכנסות עוד יגיע, ואין מצב שאתר הוידאו הנצפה בעולם הוא כישלון שיווקי. אבל אין ספק שאם מקימיו רצו יותר הכנסות - היו צריכים ללכת בכיוון של Webtv כמו Hulu ופחות תכני וידאו לכל דורש. מצד שני - Google קנתה אותו, אז מה אכפת להם..

Sirius XM - לא יכול להגיב - החזקתי מניות של חברת הרדיו הדיגיטלי הזו...

Microsoft Zune - שוב, לא כישלון בעיניי. החלטה קצת אומללה של Microsoft (כמו עם הVista). המוצר שבו החבר'ה מסיאטל רצו להתחרות הוא הiPod - תחרות שנועדה לכישלון מראש.

Palm -בחירה אומללה של עורכי Time. אין ספק שהמוצר היה היה מהרפכני בזמנו והצלחה כבירה זו סללה את הדרך לBlackberry של היום. המוצר היה מעולה, הניהול פחות.

Iridium - אם כל האימהות של הכישלון. פרוייקט ענק של 66 לוויינים שעלו סביב כדור הארץ ונועדו להציע טלפון סלולארי זמין בכל מקום ע"ב הלוויינים (ולא רשת מקומית). עד ההשקה (שלקחה שנים) הושקעו מיליארדים בפרוייקט (מוטורולה בעיקר). הטלפון סבל מחסור זמינות בתוך בניינים ואזורים סגורים, אבל בעיקר נכשל שיווקית (TTM) כי הטלפונים הסלולאריים הבשילו לכדי איכות שמע מספקת. ככל שעבר הזמן הGSM ייתר את הIridium. סיפורו של Iridium הוא הבסיס בשיווק - Time is Everything!
Segway

תגובה 1:

ירון אמר/ה...

אין ספק שאירידיום נכשל,
וזה כנראה הכשלון הגדול של כל הזמנים.
השאלה האם היה אפשר למנוע את הכשלון והאם כשלון מקדם הצלחות אחרות (טכנולוגיה שמפותחת מיושמת גם במקומות אחרים)