יום שישי, 22 במאי 2009

אמינם עושה ARG!


לאחר כמה שנים של הפסקה, בסוף 2008 החל זורם המידע כי אמינם עובד על אלבום חדש.
בהתחלה הרשת לא הציעה שום מידע, אך אט-אט החל המידע להצטבר על The relapse (שם האלבום).

אוקיי, שימוש בSocial Media ואפילו בTwitter לשיווק אלבום – אינו ממש חדשני. אבל דווקא הגישה הכוללת הייתה חדשה לשוק. מלבד תמונות של אמינם, תמונת שער האלבום, תצלום של משחק לiPhone, לאחר מכן לינק לטריילר של הסינגל הראשון מהאלבום.

כמיטב המסורת של מהלכי ARG - אמינם המציא מוסד דמיוני - Popsomp Hills, מוסד לגמילה שברגע שאתה רואה את המיניסייט שלו ("כאן במוסד יש לך 2 ברירות – להיגמל, או להסתכן בלהישאר מחוסר כל" – ציטוט מהאתר של המוסד..). זה היה כביכול המוסד שבו אמינם אושפז לגמילה. המוסד הופיע לאחר מכן בקליפ לסינגל הראשון – 3a.m.. הקליפ נראה הכלאה בין פרוייקט המכשפה מבלייר וסרטי אימה יפניים.
במהלך כל החודשים האחרונים, אמינם שיחרר הודעות על המוסד (לא תחת שמו כמובן), ואט-אט הגולשים החלו להיחשף לרעיון שמלווה את האלבום.

המיניסייט של הדיסק החדש של אמינם מציג את המוסד מבפנים, עם יכולת אינטראקטיבית לשוטט בין כתליו. אמינם שיחרר הודעות בTwitter על חוויותיו במוסד. עד כמה המהלך אותנטי יעידו התלבטויות של אנשים בTwitter – "אמינם מצליח כי הוא אמיתי. אני עדיין לא בטוח אודות המוסד הזה..." – כלומר למרות שמבינים שמדובר בקידום של אלבום חדש, חלק מהאנשים עדיין חושבים שהמוסד אכן קיים!

מהלך השקת האלבום היה בית ספר לשיווק חדשני בSocial Media.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מדובר ב-2 אלבומים, על השני אמינם מכריז בראשון.

אלבום מצוין.