יום שישי, 1 במאי 2009

Google בקמפיין ויראלי לשווק את דפדפן ה- Chrome


עם נתח שוק של 1.23% בדפדפנים Google נמצאת בנחיתות אבסולוטית מול Microsoft והאקספלורר (66%). גם Firefox עם נתח של 22% וSafari עם8% מובילים על הדפדפן של Google בפער ניכר.עד כה Google שיווקה את הChrome בעיקר ע"י מילות חיפוש במנוע החיפוש שלה.
ועכשיו, קמפיין ויראלי בYoutube מנסה לקדם עוד את הדפדפן. הערכות מדברות על עלות של 10K$ לסרטון ועם 11 סרטונים הרי שGoogle השקיעה קצת יותר מ100,000$ במהלך הזה.

וזה לא שGoogle היא חברה שמתקשה לגייס תקציבים. אני מעריך שמהלכים כאלה הינם מסוג המהלכים שGoogle חושבת שרוב לקוחותיה פועלים לפיהם, והיא מנסה לבצע Best Case לשיווק ויראלי (Youtube בבעלותה ויש לה אינטרס שעוד חברות יעבדו כך..).

המהלך הזה קצת מזכיר לי את המהלך שהושק במרץ האחרון ונקרא Chrome-Experiment שבו Google הציעה למתכנתים ומעצבים לעצב עמודי אינטרנט ואפליקציות שממנצלות את המהירות של דפדפן הChrome.

אבל על Google להשקיע יותר, הרבה יותר בשיווק הדפדפן. הרי כל פלטפורמת המייל שלה (Gmail), Youtube, עמודי החיפוש והGoogle Apps הם שירותים שהגישה אליהם הינה דרך דפדפנים לא של Google. זה כמו לשווק קוטג' וגבינה צהובה דרך הסופרמרקט של המתחרים (Explorer של Microsoft). אז Google יצאה באסטרטגיה לייצר ולשווק דפדפן משלה. הבעייה בעיניי שהאסטרטגיה היא הגנתית ולא התקפית, ולא נותנת (כרגע) יתרונות בכל השירותים למי שמשתמש בChrome. הנה הסיפור מאחורי הChrome – מהנדסים של החברה מסבירים מה עומד מאחורי הדפדפן הזה.

ולמה אני אומר בעייה? כי אם אתה נמצא בנחיתות מספרית מול המתחרים שלך בפרופורציה של 1:50 (יחס משתמשים בין Chrome לExplorer) – תצטרך להיות אגרסיבי יותר בקמפיינים מאשר מהלך של שיווק ויראלי. הסרטים מסתיימים בסלוגן - Google Chrome. A new way to get online.
זו לא רבולוציה, מקסימום אבולוציה.
ועם אבולוציה לא מנצחים מלחמות.

אפילו הסרטון הכי טוב (בעיניי) בשם Features List הינו חביב ולא אגרסיבי.
ועם חביבות לא קונים במכולת, ובטח שלא מנצחים את Microsoft.

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מעניין

בסך הכל סרטוני גיקים מתוך הנחה נכונה שגיקים יהוו את המאסה הראשונית.
השאלה איזו קמפיין ירוד יכול לעשות אפקט קוצ'ר לכרום.

יוסי הטוויטריסט אמר/ה...

יש לי, יש לי, יש לי - התחת של דמי מור (למרות שעשו את זה כבר..)