יום רביעי, 20 במאי 2009

חדש, חדיש או מחודש: מנוע החיפוש של מייקרוסופט


Microsoft מתכננת להשיק (כנראה) מנוע חיפוש חדש.

השבוע כתבתי על מנוע החיפוש החדש - 'בא לשכונה בחור חדש'. Wolfarm Alpha מתיימר לתת מידע יותר מדוייק לשאלות שאתה שואל ברשת. היתרון של Wolfarm Alpha, כך נאמר, הוא שליפת נתונים מהטבלאות, וחישוב הנתונים בעצמו.

אבל היום החוכמה היא לא לתת לך תשובות אלא לאמר לך מה אחרת עליך לשאול, ומה האנשים שדומים לך חיפשו ובדקו..

המנוע החדש פותר, עם כלים של היום - את הבעיות של אתמול. אף אחד כבר לא מסתפק בסתם לחפש מידע ברשת...


ודווקא המנוע החדש של Microsoft, זה שהוא (אולי) גירסא מחודשת - ממותגת - מעוצבת של Live Search - כנראה כן עונה על הצורך הזה . המנוע, שמותג תחת השם הזמני Kumo, אמור לחלק את תוצאות החיפוש לקטיגוריות שונות. לא רק לפי הרייטינג וההתאמה אלא לפי הקטיגורייה שהגולש מחפש. למי מכם שתוהה, משמעות המילה Kumo היא ענן ביפנית.


החברה מתכננת קמפיין נרחב למנוע.

בעיניי דווקא ההחלטה השיווקית קצת תמוהה, שכן החברה בוחרת שלא לעבוד תחת אחד המותגים אלא מתחילה מותג חדש

(Windows, Office, Live) במקום לנסות ולכנס למותג אחד מוביל בעולם הOnline. אפשרות אחרת היא לבחור באסטרטגיית House of Brands ולעשות מותג הבית של הOnline ושאר המותגים יתכנסו תחתיו.

אבל זו כבר החלטה שיווקית פרופר.


יצליח, או לא, Microsoft שולפת שפן חדש מהכובע. בשבוע שבו Google הכריזה לראשונה מההנפקה בבורסה - על ירידה בהכנסות, Microsoft אורבת בפינה ושולפת שפן חדש. ליתר דיוק - ענן חדש.

מעכשיו אל תאמרו מחשוב ענן - אימרו חיפוש ענן...

תגובה 1:

דלית מח'2 אמר/ה...

חדש, חדיש ומחודש.
שעה עם טוני פיין.